Edytorstwo w ramach MISH, stacjonarne drugiego stopnia
Informacje o programie studiów
Kod: | MISH-132-0-UD-4 |
Nazwa: | Edytorstwo w ramach MISH, stacjonarne drugiego stopnia |
Tryb studiów: | stacjonarne |
Rodzaj studiów: | drugiego stopnia |
Czas trwania: | 2 lata |
|
edytorstwo |
wyboru: |
(brak) |
|
Ośrodek Międzyobszarowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych i Społecznych (od 13/14)
[ inne programy w tej jednostce ]
Wydział Polonistyki (od 13/14) [ inne programy w tej jednostce ] |
|
(brak danych) |
Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:
Główny tok nauczania
Pierwszy rok, edytorstwo |
Drugi rok, edytorstwo Magisterium na polonistyce |
Dodatkowe informacje
Warunki przyjęcia: |
rozmowa kwalifikacyjna, dyplom licencjata |
Możliwe do uzyskania certyfikaty: |
|
Uprawnienia zawodowe: | (brak danych) |
Dalsze studia: |
kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe |
Treści nauczania: |
1. WIEDZA - Absolwent studiów II stopnia zna i rozumie podstawowe tendencje literackie XX i XXI wieku, orientuje się w najważniejszych zjawiskach programowych i ideowych, zna przedstawicieli i główne teksty pokoleń i grup literackich. - ma szeroką i usystematyzowaną wiedzę obejmującą metody, teorie, terminologię w odniesieniu do literatury i języka. - orientuje się we współczesnej kulturze literackiej, potrafi przedstawić instytucje życia literackiego (czasopisma, nagrody, wydawnictwa, środowiska). - ma uporządkowaną wiedzę na temat naukowego wydawania tekstów literackich, zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności edytora naukowego. - ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat teorii dotyczących języka (jego pochodzenia, natury, i struktury) ze szczególnym uwzględnieniem dokonań językoznawstwa i literaturoznawstwa współczesnego. - ma wiedzę o funkcjonowaniu rynku książki oraz o nowych technologiach wydawniczych. 2. UMIEJĘTNOŚCI - Absolwent potrafi wyznaczyć ramy dyskursów literackich każdej z epok, określić ich dominanty oraz nazwać idee filozoficzne z nimi związane. - umie zinterpretować współczesny tekst literacki, umieścić go w kontekście kulturowym, historycznym, polityczno-społecznym, antropologicznym. - potrafi napisać poprawną polszczyzną tekst krytyczny, eseistyczny, recenzję lub artykuł popularnonaukowy. - samodzielnie pisze opracowanie monograficzne pod kierunkiem opiekuna naukowego, na podstawie odpowiednio dobranej literatury, uwzględniając aktualny stan badań. - potrafi samodzielnie sporządzić naukową edycję tekstu literackiego. - posiada umiejętność opracowania komputerowej edycji tekstu w postaci strony internetowej i publikacji elektronicznej. - ma umiejętności językowe, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 + Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego. 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Absolwent ma świadomość znaczenia języka i literatury w życiu społecznym i potrafi te kompetencje wykorzystać w działalności naukowej, medialnej i oświatowej. - jest świadom(a) procesów kulturowych związanych z językiem, literaturą i życiem literackim oraz stara się aktywnie w nich uczestniczyć. - aktywnie rozwija swoje kompetencje poprzez ustawiczną lekturę tekstów literackich, krytycznych i naukowych. - wykazuje troskę o poprawność języka w swoim środowisku społecznym i zawodowym. - potrafi współpracować w grupie przy przygotowywaniu edycji krytycznej. |