Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie jakością, niestacjonarne zaoczne drugiego stopnia

Informacje o programie studiów

Kod: WZKS-n099-2-UZ-4
Nazwa: Zarządzanie jakością, niestacjonarne zaoczne drugiego stopnia
Tryb studiów: niestacjonarne
Rodzaj studiów: drugiego stopnia
Czas trwania: 2 lata
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane w ramach wszystkich toków nauczania programu (w przypadku tego programu zdefiniowano tylko jeden możliwy tok nauczania). Kierunki: zarządzanie zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości
Kierunki, specjalności i specjalizacje poznawane tylko w ramach niektórych toków nauczania programu (związane z konkretnymi etapami). Kierunki do
wyboru:
(brak)
Jednostki organizacyjne oferujące ten program studiów Jednostki: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (od 12/13) [ inne programy w tej jednostce ]
Osoby obsługujące program w sekretariacie/dziekanacie Obsługa: (brak danych)

Jeśli interesują Cię konkretne, indywidualne wymagania, jakie musisz spełnić na aktualnym etapie studiów, to zajrzyj do modułu zaliczeń etapów:

moje zaliczenia etapów

Główny tok nauczania

Dodatkowe informacje

Warunki przyjęcia:

kolejność zgłoszeń, złożenie wymaganych dokumentów

Możliwe do uzyskania certyfikaty:
  • Magisterium na zarządzaniu
Uprawnienia zawodowe:

Program studiów odpowiada wymogom stawianym przez Unię Europejską i określonym przez Europejską Organizację Jakości (EOQ). Absolwent tej specjalności może pełnić funkcję: menedżera jakości, pełnomocnika dyrektora ds. jakości, auditora wewnętrznego systemu jakości oraz po zdaniu egzaminu na Asystenta Jakości i Pełnomocnika Jakości i niezbędnej praktyce może zostać przyjęty na kurs auditora wiodącego.

Dalsze studia:

kształcenie w szkole doktorskiej, studia podyplomowe

Treści nauczania:

Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych:

WIEDZA

Posiada wiedzę z zakresu teorii organizacji i zarządzania, zna wiodące współczesne koncepcje oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między systemami gospodarczymi i organizacjami. Rozpoznaje elementarne doktryny gospodarcze, posługuje się terminologią nauk ekonomicznych i społecznych na rozszerzonym poziomie. Posiada wiedzę na temat istoty, dynamiki i skutków współczesnych zjawisk społecznych, środowiskowych, gospodarczych i politycznych oraz ich możliwych zależności.

Rozumie znaczenie zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznej odpowiedzialności biznesu, posiada wiedzę na temat uwarunkowań i różnic w zaawansowaniu gospodarczym wybranych regionów, państw i instytucji. Zna częściowo współczesny dorobek psychologii biznesu i socjologii organizacji oraz możliwości jego odniesienia do realnych problemów zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem motywacji, przywództwa i pracy zespołowej, a także negocjacji i wpływu społecznego.

Zna podstawy metodologii badań naukowych oraz wybrane zaawansowane metody statystyczne, ekonometryczne oraz narzędzia informatyczne do gromadzenia, analizy i prezentacji danych. Zna kluczowe przepisy, dyrektywy i zalecenia Unii Europejskiej regulujące funkcjonowanie organizacji wybranych sektorów oraz funkcjonowanie jednolitego rynku europejskiego. Posiada wiedzę dotyczącą podstaw i znaczenia procesów doskonalenia, restrukturyzacji i innowacji w organizacjach.

Zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej. Zna ogólne i wybrane szczegółowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości.

UMIEJĘTNOŚCI

Posiada umiejętność stosowania w pracy lub nauce wyspecjalizowanej wiedzy z określonego obszaru nauk o zarządzaniu oraz dziedzin pokrewnych (w powiązaniu ze specjalnością). Posiada umiejętności samodzielnego podejmowania działalności gospodarczej lub społecznej w wybranym sektorze.

Potrafi poddać pogłębionej obserwacji zjawiska w organizacji i jej otoczeniu. Umie formułować problemy badawcze pozwalające na analizę wybranych złożonych procesów w skali organizacji, gospodarki narodowej, a także w skalach: międzynarodowej i globalnej.

Potrafi dokonać doboru odpowiednich metod i narzędzi w rozwiązywaniu praktycznych problemów z dziedziny zarządzania, posiada umiejętności modelowania i przewidywania przebiegu wybranych procesów w organizacji lub instytucji przy użyciu zaawansowanych metod ekonometrycznych i narzędzi informatycznych.

Umie, w wybranym zakresie, projektować i stosować w zarządzaniu mierniki dokonań przedsiębiorstwa/organizacji. Posiada umiejętności integrowania wiedzy z pokrewnych dziedzin w celu zarządzania zmianami w organizacji oraz tworzenia innowacyjnych rozwiązań problemów.

Potrafi uczestniczyć w procesach podejmowania decyzji strategicznych oraz proponować procedury rozstrzygnięć z wykorzystaniem wybranych zaawansowanych metod diagnozy oraz krytycznej oceny możliwych wariantów strategii organizacji. Posiada umiejętności związane z metodyką przeprowadzania audytu wybranych obszarów przedsiębiorstwa, posługuje się wybranymi normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli (pracy, jakości, itp.), również na poziomie zintegrowanym.

Posiada umiejętność posługiwania się przepisami prawa krajowego oraz europejskiego w zakresie działalności gospodarczej i społecznej w celu uzasadniania konkretnych działań i decyzji. Posiada umiejętność doboru i zarządzania zasobami ludzkimi, materialnymi, finansowymi i informacyjnymi w celu skutecznego i efektywnego wykonania zadań menedżerskich. Zna podstawowe strategie negocjacyjne.

Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych związanych z problematyką zarządzania w języku polskim i języku obcym. Posługuje się terminologią z dziedziny biznesu w języku obcym w stopniu co najmniej średnio zaawansowanym.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Jest przygotowany do tworzenia i uczestniczenia w pracy zespołów interdyscyplinarnych w środowisku organizacji i poza nim. Rozumie znaczenie aspektów zarządczych, społecznych, ekonomicznych, politycznych i środowiskowych podejmowanych działań.

Posiada zdolności porozumiewania się z ludźmi w środowisku organizacji i poza nim oraz przekazywania swojej wiedzy osobom nie będącym specjalistami w zakresie zarządzania.

Jest przygotowany do prowadzenia debaty, prezentacji i negocjowania, jest świadomy potrzeby adaptacji w środowiskach międzynarodowych, w szczególności europejskich przedsiębiorstw i instytucji.

Rozumie znaczenie samodzielnego, zespołowego oraz organizacyjnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych w warunkach procesów integracyjnych w Europie oraz globalizacji. Jest świadomy specyfiki podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych w skali mikro oraz makro.

Jest świadomy potrzeby przestrzegania i propagowania etycznej postawy i wrażliwości społecznej, również w ramach pełnionych ról organizacyjnych i społecznych.

ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b