Moduł kształcenia "Choroby wewnętrzne - Nefrologia":
W zakresie wiedzy Student:
- zna uwarunkowania genetyczne, środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób nerek i układu moczowego,
- zna i rozumie przyczyny, objawy i zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego najczęstszych chorób nerek i dróg moczowych, w tym: ostrych i przewlekłych niewydolności nerek, chorób kłębuszków nerkowych i śródmiąższowych nerek, torbieli nerek, kamicy nerkowej, zakażeń układu moczowego, nowotworów układu moczowego, w szczególności raka pęcherza moczowego i raka nerki
W zakresie umiejętności Student:
- przeprowadza wywiad z pacjentem dorosłym
- przeprowadza pełne ukierunkowane badanie fizykalne pacjenta dorosłego
- ocenia stan ogólny, stan przytomności i świadomości pacjenta
- przeprowadza diagnostykę różnicową najczęstszych chorób nerek i dróg moczowych u osób dorosłych
- planuje postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne dotyczące chorób nerek i układu moczowego
- interpretuje badania laboratoryjne i identyfikuje przyczyny odchyleń
- potrafi wykonać podstawowe procedury i zabiegi lekarskie w tym: pomiar temperatury ciała, pomiar tętna, nieinwazyjny pomiar ciśnienia tętniczego, monitorowanie parametrów życiowych przy pomocy kardiomonitora, cewnikowanie pęcherza moczowego u kobiet i mężczyzn
- asystuje przy prowadzeniu następujących procedur i zabiegów lekarskich: biopsja cienko igłową nerek, USG jamy brzusznej i nerki przeszczepionej
- potrafi planować konsultacje specjalistyczne
- potrafi planować konsultacje specjalistyczne
- potrafi planować dokumentację medyczną pacjenta
W zakresie kompetencji społecznych Student:
- okazuje szacunek dla pacjenta
- Przestrzega w swoich działaniach zasad etycznych
- przestrzega praw pacjenta 9 do ochrony danych osobowych i intymności)
- potrafi wyszukiwać i krytycznie analizować dane piśmiennictwa ( w tym anglojęzycznego)
- wykazuje umiejętności rozwiązywania problemów
- potrafi pracować w grupie
- skutecznie współpracuje z przedstawicielami innych zawodów medycznych
|