Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing i budowanie relacji z otoczeniem WZ.ISP.ZP.1.1.MiBRzO
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Marketing usług. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, (IBUK).

A. Nowacka, R. Nowacki, Postawy marketingu. Difin Warszawa 2004

Literatura dodatkowa

Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy. Wolters Kluwer Kraków 2007

Efekty uczenia się:

Wiedza - student:

ma podstawowa wiedzę na temat genezy marketingu oraz jego rozwoju w kontekście rozwoju społeczno - gospodarczego;

zna wybrane metody analizy marketingowej organizacji i jej otoczenia rynkowego;

zna podstawowe metody i narzędzia marketing – mix;

zna zasady organizacji marketingu w podmiocie

Umiejętności – student:

Potrafi przygotować plan marketingowy dla dowolnej organizacji, w tym dokonać analizy jej otoczenia i potencjału, określić strategię marketing-mix, określić sposób organizacji marketingu, sporządzić plan finansowy

Kompetencje – student:

- Student posiada zdolności uczestniczenia w przygotowaniu i realizacji różnych projektów i ma świadomość możliwego oddziaływania skutków podejmowanych decyzji;

- jest przygotowany do komunikowania się z ludźmi w miejscu pracy i poza nim oraz przekazywania swej wiedzy przy użyciu różnych środków przekazu informacji;

- jest świadomy potrzeby samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych;

- ma świadomość konieczności myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest opracowanie projektu - Plan marketingowy.

Realizacja zajęć w oparciu o kompetencje zdobyte w ramach projektu „Wsparcie proinnowacyjnego rozwoju pracowników dydaktycznych Instytutów Kultury i Spraw Publicznych UJ”. Zajęcia będą realizowane w oparciu o (1) innowacyjne metody dydaktyczne, w tym: oparte o nauczanie problemowe (problem-based learning), design-thinking, metody tutoringu akademickiego oraz z wykorzystaniem metod wsparcia procesów kreowania i dzielenia się wiedzą; (2) w zakresie umiejętności informatycznych, w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, w tym: analizy studium przypadku ilustrujących omawiane zagadnienia, wykorzystanie narzędzi informatycznych (w tym nauczanie na odległość, aplikacje mobilne, narzędzia do prezentacji i wizualizacji danych); (3) innowacyjne metody zarządzania informacją, w tym: profesjonalnego opracowania i zarządzania informacją, big data oraz data mining.

Zakres tematów:

Ćw. 1 Wprowadzenie do problematyki

Ćw. 2 Otoczenie marketingowe organizacji; rynek a zachowania konsumenckie; segmentacja rynku;

Ćw. 3 Marketing –mix (produkt i cena)

Ćw. 4 Marketing – mix (promocja i dystrybucja)

Ćw. 5 Badania marketingowe i SIM

Ćw. 6 Zarządzanie marketingiem i marketingowo zorientowane zarządzanie

Ćw. 7 Prezentacja projektu

Metody dydaktyczne:

Metody podające - prezentacja multimedialna

Metody praktyczne - metoda projektów

Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

E-learning

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:50, sala 3.201
Justyna Maciąg 33/ szczegóły
2 wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 9:50, sala 3.201
Justyna Maciąg 28/ szczegóły
3 wielokrotnie, czwartek (niestandardowa częstotliwość), 10:00 - 11:50, sala 3.201
Justyna Maciąg 30/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
III Kampus, budynek WZiKS
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c