Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing w organizacji WZ.IK-4.0-B.51IIs
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Egzamin
Literatura:

Literatura podstawowa

Marketing usług. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, (IBUK).

A. Nowacka, R. Nowacki, Postawy marketingu. Difin Warszawa 2004.

Literatura uzupełniająca

J.Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2006,

Teodor Kramer, Podstawy marketingu, PWE 2010,

A. Nowacka, R. Nowacki, Postawy marketingu. Difin Warszawa 2004. rozdz.

P. Kotler, Marketing. Poznań 2005.

P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3,0: Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek? Warszawa 2010

Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać

profesjonalny plan marketingowy. Wolters Kluwer

Kraków 2007

Efekty uczenia się:

Wiedza - student:

ma podstawowa wiedzę na temat genezy marketingu oraz jego rozwoju w kontekście rozwoju społeczno - gospodarczego;

zna wybrane metody analizy marketingowej organizacji i jej otoczenia rynkowego;

zna podstawowe metody i narzędzia marketing – mix;

Zna zasady organizacji marketingu w podmiocie

Umiejętności – student:

Potrafi przygotować plan marketingowy dla dowolnej organizacji, w tym dokonać analizy jej otoczenia i potencjału, określić strategię marketing-mix, określić sposób organizacji marketingu, sporządzić plan finansowy

Kompetencje – student:

- Student posiada zdolności uczestniczenia w przygotowaniu i realizacji różnych projektów i ma świadomość możliwego oddziaływania skutków podejmowanych decyzji;

- jest przygotowany do komunikowania się z ludźmi w miejscu pracy i poza nim oraz przekazywania swej wiedzy przy użyciu różnych środków przekazu informacji;

- jest świadomy potrzeby samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych;

- ma świadomość konieczności myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę składają się:

1. Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru - min. 60 % poprawnych odpowiedzi) - 50 pkt. lub przygotowanie, obecność i aktywność na zajęciach (100%) - 50 pkt

2. Projekt : ocena bdb - 50 pkt., ocena db+ - 45 pkt., db - 40 pkt., +dst - 35 pkt., dst - 30 pkt.

Metoda ustalenie oceny:

0-54% - niedostateczny (2)

55-64 – dostateczny (3)

65-74 – dostateczny plus (3,5)

75-84 – dobry (4)

85-94 – dobry plus (4,5)

95-100 – bardzo dobry (5)

Zakres tematów:

Program przedmiotu obejmuje następujace zagadnienia:

- pojęcie, istota, geneza i rozwój marketingu;

- otoczenie marketingowe organizacji;

- rynek a zachowania konsumenckie;

- segmentacja rynku;

- produkt, wprowadzanie produktu na rynek, cykl życia produktu;

- cena jako instrument marketingu, strategie ustalania cen;

- dystrybucja, kanały dystrybucji, zarządzanie dystrybucją;

- promocja, rodzaje promocji, rola promocji;

- system informacji marketingowej, badania marketingowe i inne sposoby uzyskiwania informacji;

- zarządzanie marketingiem i marketingowo zorientowane zarzadzanie.

Metody dydaktyczne:

E-learning

Metody podające - wykład informacyjny

Metody podające - prezentacja multimedialna, film

Metody podające - opis

Metody praktyczne - metoda projektów

Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody problemowe - wykład problemowy

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 11:30 - 13:00, sala 0.308
Marcin Laberschek 27/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
III Kampus, budynek WZiKS
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c