Literatura: |
Literatura podstawowa
Marketing usług. A. Czubała, A. Jonas, T. Smoleń, J.W. Wiktor, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2012, (IBUK).
A. Nowacka, R. Nowacki, Postawy marketingu. Difin Warszawa 2004.
Literatura uzupełniająca
J.Altkorn, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 2006,
Teodor Kramer, Podstawy marketingu, PWE 2010,
A. Nowacka, R. Nowacki, Postawy marketingu. Difin Warszawa 2004. rozdz.
P. Kotler, Marketing. Poznań 2005.
P. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan, Marketing 3,0: Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek? Warszawa 2010
Dziekoński M., Kozielski R., Jak szybko napisać
profesjonalny plan marketingowy. Wolters Kluwer
Kraków 2007
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student:
ma podstawowa wiedzę na temat genezy marketingu oraz jego rozwoju w kontekście rozwoju społeczno - gospodarczego;
zna wybrane metody analizy marketingowej organizacji i jej otoczenia rynkowego;
zna podstawowe metody i narzędzia marketing – mix;
Zna zasady organizacji marketingu w podmiocie
Umiejętności – student:
Potrafi przygotować plan marketingowy dla dowolnej organizacji, w tym dokonać analizy jej otoczenia i potencjału, określić strategię marketing-mix, określić sposób organizacji marketingu, sporządzić plan finansowy
Kompetencje – student:
- Student posiada zdolności uczestniczenia w przygotowaniu i realizacji różnych projektów i ma świadomość możliwego oddziaływania skutków podejmowanych decyzji;
- jest przygotowany do komunikowania się z ludźmi w miejscu pracy i poza nim oraz przekazywania swej wiedzy przy użyciu różnych środków przekazu informacji;
- jest świadomy potrzeby samodzielnego zdobywania i doskonalenia wiedzy oraz umiejętności profesjonalnych i badawczych;
- ma świadomość konieczności myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę składają się:
1. Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru - min. 60 % poprawnych odpowiedzi) - 50 pkt. lub przygotowanie, obecność i aktywność na zajęciach (100%) - 50 pkt
2. Projekt : ocena bdb - 50 pkt., ocena db+ - 45 pkt., db - 40 pkt., +dst - 35 pkt., dst - 30 pkt.
Metoda ustalenie oceny:
0-54% - niedostateczny (2)
55-64 – dostateczny (3)
65-74 – dostateczny plus (3,5)
75-84 – dobry (4)
85-94 – dobry plus (4,5)
95-100 – bardzo dobry (5)
|
Zakres tematów: |
Program przedmiotu obejmuje następujace zagadnienia:
- pojęcie, istota, geneza i rozwój marketingu;
- otoczenie marketingowe organizacji;
- rynek a zachowania konsumenckie;
- segmentacja rynku;
- produkt, wprowadzanie produktu na rynek, cykl życia produktu;
- cena jako instrument marketingu, strategie ustalania cen;
- dystrybucja, kanały dystrybucji, zarządzanie dystrybucją;
- promocja, rodzaje promocji, rola promocji;
- system informacji marketingowej, badania marketingowe i inne sposoby uzyskiwania informacji;
- zarządzanie marketingiem i marketingowo zorientowane zarzadzanie.
|
Metody dydaktyczne: |
E-learning
Metody podające - wykład informacyjny
Metody podające - prezentacja multimedialna, film
Metody podające - opis
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Metody problemowe - wykład problemowy
|