Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia organizacji rynku medialnego WZ.IK-4.0-C.29sM
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 46
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

B. Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Kraków 2011.

B. Nierenberg, Publiczne przedsiębiorstwo medialne. Determinanty, systemy, modele, Kraków 2007.

T. Kowalski, Między twórczością a biznesem. Wprowadzanie do zarządzania w mediach i rozrywce, Wyd. Akademickie i Profesjonalne 2008.

Literatura zalecana:

L. Kung, Strategie zarządzania na rynku mediów, Warszawa 2010.

T. Kowalski, B. Jung, Media w rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa 2006.

M. Mrozowski, Media masowe, władza rozrywka i biznes, Warszawa 2001.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu kursu, student:

K_W02 : zna na poziomie rozszerzonym terminologię z zakresu nauki o zarządzaniu oraz związaną ze sferą działalności medialnej

K_W05 : ma szczegółową wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji medialnych, zorientowaną na zarządzanie tymi instytucjami

K_W06 : ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o prawnych i ekonomicznych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji medialnej, niezbędną do kierowania tymi instytucjami

K_W07 : ma pogłębioną wiedzę o metodyce wykonywania zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w instytucjach związanych z mediami, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowej sytuacjach profesjonalnych

K_U15 : posiada profesjonalną wiedzę z zakresu zarządzania informacją, zarządzania mediami oraz zarządzania zmianą w mediach

K_U01 : potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i na tej podstawie formułować krytyczne sądy z użyciem merytorycznej argumentacji w oparciu o poglądy własne oraz innych autorów, formułować wnioski i dokonywać syntetycznych podsumowań

K_U02 : potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne związane ze sferą działalności medialnej oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą

K_K04 : prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu

K_K06 : ma świadomość odpowiedzialności za skutki swoich działań, podejmowanych w sferze mediów i w innych obszarach okołomedialnej działalności zawodowej, potrafi wyjaśnić ich konsekwencje innym osobom

K_K07 : ma świadomość istnienia kodów aksjologicznych oraz zna kodeksy etyczne, normujące działania zawodowe w sferze mediów i innych zawodach okołomedialnych, rozumie konieczność normowania zachowań w tym zakresie

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin (50 % + 1 pkt) lub praca zaliczeniowa dotycząc strategii wybranej organizacji medialnej (analiza wybranego przedsiębiorstwa medialnego z uwzględnieniem zagadnień: strategia, wizja, misja organizacji, Analiza SWOT

5 sił Portera, wnioski własne i rekomendacje)

Student może wybrać jedną z dwóch form zaliczenia przedmiotu

Zakres tematów:

Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom organizacji rynku medialnego w Polsce i na świecie. Zapoznanie studentów z istotą, znaczeniem oraz celami i funkcji zarządzania w dynamicznie zmieniających się warunkach rynku medialnego. Przedstawienie różnych metod i koncepcji zarządzania organizacjami medialnymi. Przekazanie wiedzy na temat: strategii, planowania, organizowania, kierowania i kontroli w przedsiębiorstwach rynku medialnego.

1.Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach.

2.Istota zarządzania mediami - dualna natura przedsiębiorstw medialnych, 3. 3. Ekonomiczne aspekty zarządzania mediami.

4. Instrumenty zarządzenia współczesnym przedsiębiorstwem. Narzędzia analizy strategicznej. Wykorzystanie analizy SWOT w praktyce.

5.Strategie organizacji medialnych. Wartość dla odbiorcy.

6.Publiczne przedsiębiorstwo medialne

7.Komercyjne przedsiębiorstwo medialne

8.Systemowe i ekonomiczne aspekty informacji

9.Zarządzanie reklamą

10.Przywództwo i zarządzanie zespołem ludzi i ich motywowanie.

11.Prawne i etyczne aspekty zarządzania mediami

12.Trendy rozwojowe organizacji medialnych. Wyznaczniki medialnej przyszłości i zawodu dziennikarza

13. Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym na wybranych przykładach: Facebook, Google, Microsoft

Metody dydaktyczne:

• metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne, seminarium, dyskusja dydaktyczna),

• metody eksponujące (film, ekspozycja, pokaz),

• metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, rachunkowe, produkcyjne, metoda projektów, symulacja).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:15 - 14:45, sala 0.308
Anna Modzelewska 21/24 szczegóły
2 każdy wtorek, 16:45 - 18:15, sala 0.308
Anna Modzelewska 26/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
III Kampus, budynek WZiKS
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b