Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia organizacji rynku medialnego [WZ.IK-4.0-C.29sM] Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Strategia organizacji rynku medialnego [WZ.IK-4.0-C.29sM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [19/20Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 16:45 - 18:15
sala 0.308
III Kampus, budynek WZiKS jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Modzelewska
Zakres tematów:

Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom organizacji rynku medialnego w Polsce i na świecie. Zapoznanie studentów z istotą, znaczeniem oraz celami i funkcji zarządzania w dynamicznie zmieniających się warunkach rynku medialnego. Przedstawienie różnych metod i koncepcji zarządzania organizacjami medialnymi. Przekazanie wiedzy na temat: strategii, planowania, organizowania, kierowania i kontroli w przedsiębiorstwach rynku medialnego.

1.Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach, podstawowe pojęcia i definicje dotyczące zarządzania strategicznego.

2. Instrumenty zarządzenia współczesnym przedsiębiorstwem. Narzędzia analizy strategicznej. Wykorzystanie analizy SWOT w praktyce.

3. Istota zarządzania mediami - dualna natura przedsiębiorstw medialnych.

4. Ekonomiczne aspekty zarządzania mediami.

5.Strategie organizacji medialnych - analiza przykładów.

6.Publiczne przedsiębiorstwo medialne.

7.Komercyjne przedsiębiorstwo medialne

8.Systemowe i ekonomiczne aspekty informacji

9.Zarządzanie reklamą

10.Przywództwo i zarządzanie zespołem ludzi i ich motywowanie.

11.Prawne i etyczne aspekty zarządzania mediami

12.Trendy rozwojowe organizacji medialnych. Wyznaczniki medialnej przyszłości i zawodu dziennikarza

13. Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym na wybranych przykładach: Facebook, Google, Microsoft

Metody dydaktyczne:

• metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne, seminarium, dyskusja dydaktyczna),

• metody eksponujące (film, ekspozycja, pokaz),

• metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, rachunkowe, produkcyjne, metoda projektów, symulacja).

Metody i kryteria oceniania:

Praca zaliczeniowa dotycząc strategii wybranej organizacji medialnej (analiza wybranego przedsiębiorstwa medialnego z uwzględnieniem zagadnień: strategia, wizja, misja organizacji, modele zarządzania, Analiza SWOT, 5 sił Portera, wnioski własne i rekomendacje)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b