Strategia organizacji rynku medialnego [WZ.IK-4.0-C.29sM]
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Strategia organizacji rynku medialnego [WZ.IK-4.0-C.29sM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/2020 [19/20Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Modzelewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom organizacji rynku medialnego w Polsce i na świecie. Zapoznanie studentów z istotą, znaczeniem oraz celami i funkcji zarządzania w dynamicznie zmieniających się warunkach rynku medialnego. Przedstawienie różnych metod i koncepcji zarządzania organizacjami medialnymi. Przekazanie wiedzy na temat: strategii, planowania, organizowania, kierowania i kontroli w przedsiębiorstwach rynku medialnego. 1.Wprowadzenie do problematyki zarządzania strategicznego w mediach, podstawowe pojęcia i definicje dotyczące zarządzania strategicznego. 2. Instrumenty zarządzenia współczesnym przedsiębiorstwem. Narzędzia analizy strategicznej. Wykorzystanie analizy SWOT w praktyce. 3. Istota zarządzania mediami - dualna natura przedsiębiorstw medialnych. 4. Ekonomiczne aspekty zarządzania mediami. 5.Strategie organizacji medialnych - analiza przykładów. 6.Publiczne przedsiębiorstwo medialne. 7.Komercyjne przedsiębiorstwo medialne 8.Systemowe i ekonomiczne aspekty informacji 9.Zarządzanie reklamą 10.Przywództwo i zarządzanie zespołem ludzi i ich motywowanie. 11.Prawne i etyczne aspekty zarządzania mediami 12.Trendy rozwojowe organizacji medialnych. Wyznaczniki medialnej przyszłości i zawodu dziennikarza 13. Skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem medialnym na wybranych przykładach: Facebook, Google, Microsoft |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne, seminarium, dyskusja dydaktyczna), • metody eksponujące (film, ekspozycja, pokaz), • metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, rachunkowe, produkcyjne, metoda projektów, symulacja). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Praca zaliczeniowa dotycząc strategii wybranej organizacji medialnej (analiza wybranego przedsiębiorstwa medialnego z uwzględnieniem zagadnień: strategia, wizja, misja organizacji, modele zarządzania, Analiza SWOT, 5 sił Portera, wnioski własne i rekomendacje) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.