Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. M. Iwanicz-Drozdowska, Bezpieczeństwo rynku usług finansowych. Perspektywa Unii Europejskiej, Warszawa 2008.
2. A. Kawiński, A. Sieradz, Wyzwania informatyki bankowej, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, V Edycja 2018.
3. E. Miklaszewska, M. Folwarski (red.), Europejski rynek usług bankowych, Kraków 2018.
4. W. Szpringer, Nowe technologie a sektor finansowy. FINTECH jako szansa i zagrożenie, Warszawa 2017.
Literatura uzupełniająca:
1. Z. Grocholski, Banki i rynki finansowe. Od zaufania do publicznego kasyna?, Warszawa 2016.
2. T. Czerwińska, K. Jajuga, Ryzyko instytucji finansowych. Współczesne trendy i wyzwania, Warszawa 2016.
3. A. N. Berger, P. Molyneux, J. O. S. Wilson, The Oxford Handbook of Banking, Oxfrod 2015.
|
Efekty uczenia się: |
1. Student rozumie zmiany zachodzące na globalnym rynku finansowym (K_W17).
2. Student potrafi scharakteryzować podstawowe produkty i usługi bankowe (K_W16).
3. Student zna podstawową terminologię opisującą sektor bankowy oraz używa jej podczas zajęć i prezentacji zaliczeniowej (K_U16).
4. Student dostrzega zalety pracy zespołowej, rozumie znaczenie podziału zadań dla osiągnięcia najlepszych rezultatów (K_K02).
|
Zakres tematów: |
1. Podstawowy teoretyczne (podstawowe definicje: usługi finansowe, rynek usług finansowych, bezpieczeństwo rynku usług finansowych)
2. Współczesny rynek usług finansowych (podmioty, charakterystyka rynku).
3. Segmentacja produktów i usług bankowych (rodzaje banków, formy prowadzenia działalności bankowej).
4. Ewolucja produktów i usług bankowości detalicznej.
5. Produkty bankowości inwestycyjnej i prywatnej dla klientów indywidualnych.
6. Cyfryzacja rynku finansowego z perspektywy banków
7. Wyzwania informatyki bankowej.
8. Fintechy na rynku usług finansowych.
|
Metody dydaktyczne: |
• metody podające (prezentacja multimedialna)),
• metody problemowe (wykład konwersatoryjny),
• metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna),
• metody eksponujące (film).
|