1.) Motywowanie pracowników do pracy:
- Definicja motywacji oraz procesów motywacyjnych
- Sposoby na zwiększenie motywacji
- Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Czynniki hamujące i zwiększające motywację
- Teorie dotyczące motywacji (Knowles, Rogers, orientacja poznawcza, orientacja społeczno-poznawcza, teoria atrybucji przyczynowej B.Weinera)
- Wyuczona bezradność
- Część warsztatowo- ćwiczeniowa: Kwestionariusz do oceny motywacji, Zadanie w grupach: W jaki sposób motywować pracowników?, Psychodrama: wcielenie się w pracowników firmy, w której pojawiły się problemy z motywacja
2.) Assessment Center:
-Czym jest ta metoda, kiedy jest stosowana, przykłady zadań, korzyści ze stosowania AC dla pracowników i dla pracodawcy
-System oceny 360 stopni
-Moduł głównie warsztatowy: zajęcia poświęcone przykładowej rekrutacji za pomocą metody AC, m.in. koszyk zadań(in-basket), wcielanie się w role, rozmowa telefoniczna w Customer Service, dyskusja grupowa, case study, poszukiwanie faktów
-Jak przygotować się do AC
3.) Praca zmianowa i telepraca
-Telepraca: charakterystyka, historia oraz rozwój telepracy, problemy i korzyści, badania dotyczące telepracy
-Praca zmianowa: definicja, teorie, badania
I. Część wstępu - komponent teoretyczny:
Komplet szkoleniowy - omówienie poszczególnych etapów:
1. Rozpoznanie i analiza potrzeb
2. Planowanie programu szkoleniowego
3. Projektowanie sesji szkoleniowej
4. Ewaluacja programu szkoleniowego
II. Część prazy zespołowej studentów - zadanie
1. Wybór adresata szkolenia
2. Badanie potrzeb rozwojowych klienta
3. Zaprojektowanie oferty, szkolenie pełne
4. Ankieta ewaluacyjna
III. Część praktyczna
1. Prezentacja projektu konkretnego szkolenia "uszytego na miarę"
2. Wybór fragmentu szkolenia i przeprowadzenie go
3. Kultura organizacyjna vs klimat organizacyjny, wymiary kultury (Hofstede, 2007)
4. Zaangażowanie w pracę (Schaufeli i in., 2006) i wypalenie zawodowe (Maslach, 1986, Santinello, 2014),
5. Przywiązanie do organizacji (Bańka i in., 2002) i zadowolenie z pracy (Zalewska, 2008)
|