Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations WSM.INP-PDL-161-dop
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2020/2021

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Obowiązkowa

1. Black S., Public relations (wyd. IV), Kraków 2005.

2. Budzyński W., Public relations: strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008.

Dodatkowa

1. Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, red. Olędzki J., Warszawa 2010.

2. Chachołek S. et al., Ten wredny PR 2009. Jak public relations zmieniło Polskę, Warszawa 2009

Efekty uczenia się:

Efekty w zakresie:

Wiedzy – Student zna i rozumie:

W1 student ma wiedzę na temat istoty form i narzędzi PR. POL_K1_W06

W2 student rozumie podstawowe pojęcia i elementy teorii public relations POL_K1_W05

W3 student zna instrumenty prawne niezbędne w procesie reagowania na zniesławiające publikacje medialne. POL_K1_W04

Umiejętności – Student potrafi:

U1 student wyjaśnia, analizuje i ocenia działalność PR firm, instytucji, organów

administracji rządowej i samorządowej, partii politycznych. POL_K1_U02

U2 skutecznie pozyskać media do współpracy w procesie kreowania wizerunku instytucji. POL_K1_U04

U3 wzbudzić zainteresowanie mediów działalnością wybranych podmiotów życia publicznego POL_K1_U04

Kompetencji społecznych – Student jest gotów do:

K1 student umie stworzyć i współpracować w zespole odpowiedzialnym za kontakty z mediami i relacje z otoczeniem. POL_K1_K03

Zakres tematów:

Istota public relations; tradycyjne narzędzia PR; Instrumenty PR w internecie; Kanały komunikacyjne PR w praktyce działania politycznego, PR w działalności urzędów administracji rządowej na szczeblu centralnym i regionalnym, Specyfika komunikacji społecznej w działalności organów samorządu terytorialnego, Zadania osób odpowiedzialnych za obieg informacji i kontakty z otoczeniem; „Czarny PR” – instrumenty prawne zawarte w kodeksie karnym i cywilnym, prawie prasowym jako środki reakcji na zniesławiające publikacje medialne i próby pozbawienia zaufania niezbędnego do sprawowania funkcji publicznych, Wybrane przykłady „czarnego PR” w działaniach polityków i partii politycznych w Polsce i na świecie, Analiza i ocena efektywności kampanii PR wybranych firm i instytucji, Media jako nośnik informacji o działalności firmy i instytucji - PR jako zdobywanie publicity i media coverage; PR jako sztuka nawiązywania i utrzymywania kontaktów ze środowiskiem dziennikarskim i managementem przedsiębiorstw medialnych.

Metody dydaktyczne:

Metoda projektów, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, konsultacje

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00, (sala nieznana)
Jakub Żurawski 26/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c