Literatura: |
E. Egan, The Films of Makhmalbaf, Washington 2005.
T. Elsaesser, Studying Contemporary American Film, London 2002.
A. Helman (red.), Kino gatunków, Kraków 1991.
A. Helman, 100 arcydzieł kina, Kraków 2000.
A. Helman, A. Pitrus (red.), Kino Hala Hartleya, Kraków 2007.
G. King, New Hollywood Cinema. An Introduction, New York 2002.
K. Loska (red.), Wokół kina gatunków, Kraków 2001.
K. Loska, Poetyka filmu japońskiego, Kraków 2009.
K. Loska, Tożsamość i media. O filmach Atoma Egoyana, Kraków 2006.
R. Marszałek, Filmowa pop-historia, Kraków 1990.
E. Mazierska, Człowiek wobec kultury. James Ivory i jego filmy, Warszawa 1999.
S. Neal, Contemporary Hollywood Cinema, London 1998.
A. Pitrus, K. Loska, David Cronenberg: Rozpad ciała, rozpad gatunku, Kraków 2003.
A. Pitrus, Porzucone znaczenia, Kraków 2009.
J. Płażewski, Historia filmu francuskiego, Edison Spotkania, Warszawa 1992.
S. Prince, A New Pot of Gold. Hollywood Under the Electronic Rainbow, 1980-1989, Berkeley 2000.
M. Przylipiak, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk-Słupsk 2004.
M. Radkiewicz, W poszukiwaniu sposobu ekspresji, Kraków 2001.
R. Schwartz, Neo-Noir, Lanham 2005.
R. Sklar, Movie-Made America. A Cultural History of American Movies, New York 1994.
G. Stachówna, Niedole miłowania. Ideologia i perswazja w melodramatach filmowych, Kraków 2004.
R. Syska, Poezja obrazu. Filmy Theo Angelopoulosa, Kraków 2008.
R. Syska, Zachować dystans. Filmowy świat Roberta Altmana, Kraków 2008.
E. Wiącek, Mniej uczęszczane ścieżki do raju. O filmach Jima Jarmuscha, Kraków 2001.
R. Wood, From Vietnam to Reagan… and Beyond, New York 2003.
a także artykuły i rozdziały książek dostarczone na zajęciach w wersjach PDF i papierowej, m.in.:
G. King, New Hollywood, Version II: Blockbuster and Corporate Hollywood [w:] New Hollywood Cinema, New York 2002; Th. Elsaesser, The Blockbuster as Time Machine [w:] The Persistence of Cinema, New York 2012; J. Wyatt, The Formation of the Major Independent: Miaramax, New Line and the New Hollywood [w:] S. Neale, M. Smith, Contemporary Hollywood Cinema, London 1998; Michał Lesiak, Czas superbohaterów, „Ekrany” 2015, nr 3-4, s. 24-28.; Tomasz Żaglewski, Kinowe uniwersum superbohaterów. Analiza współczesnego filmu komiksowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 15-58.; Justin S. Schumaker, Super-Intertextuaility and 21st Century Individualized Social Advocacy in Spider-Man and Kick-Ass [w:] The 21st Century Superhero: Essays on Gender, Genre and Globalization in Film, red. Richard J. Gray II, Betty Kaklamanidou, Jefferson: McFarland & Company 2011, s. 129-143; R. Syska, Split screen – historia rozbitego świata, „EKRANy 5/2013”; R. Syska, Mozaikowy ekran, czyli cyfrowy split screen, „EKRANy” 1/2014; Jonathan Rosenbaum, A Handful of World: The Films of Peter Thompson - An Introduction and Interview; Marcin Adamczak, Globalne Hollywood, filmowa Europa i polskie kino po 1989 roku; Thomas Elsaesser, European Cinema - Face to Face with Hollywood, Amsterdam University Press, Amsterdam 2005, s. 82-104; Rafe McGregor, A New/Old Ontology of Film [w:] „Film-Philosophy” 17.1 (2013); Stephen Prince, True Lies: Perceptual Realism, Digital Images, and Film Theory [w:] “Film Quarterly”, Vol. 49, No. 3 (Spring, 1996), s. 27-37; Brian McKernar, Digital Cinema, The Revolution in Cinematography, Postproduction, and Distribution, New York 2005; D.N. Rodowick, The Virtual Life of Film, Cambridge 2007.
|