Marketing w organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.51IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w organizacji |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 26 miejsc
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Laberschek | |
Prowadzący grup: | Marcin Laberschek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | Podstawowym celem realizacji zajęć jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu działań marketingowych charakterystycznych dla współczesnych organizacji. Celem przedmiotu jest także wskazanie i wyjaśnienie na czym polegają mechanizmy dzisiejszych rynków konsumenckich oraz w jaki sposób identyfikować, analizować je, a także dokonywać ich segmentacji. Istotnym elementem jest także zapoznanie studentów z istotą produktu, marki i wizerunku produktu i organizacji, oraz przekazanie wiedzy na temat ich pozycjonowania. |
|
Efekty kształcenia: | Wiedza K_W02 zna najnowsze trendy w naukach o zarządzaniu (wykazuje zdolność krytycznego ich omawiana). H2A_W06 Umiejętności K_U01 potrafi poddać krytycznej analizie informacje pochodzące z różnych źródeł oraz formułować na ich podstawie samodzielne wnioski. H2A_U01 K_U03 umie samodzielnie zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności badawcze. H2A_U01 H2A_U02 Kompetencje społeczne K_K07 efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. H2A_K03 K_K11 potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. H2A_K04 |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | *egzamin testowy * egzamin w formie testu jednokrotnego wyboru (min. wartość pozytywnych odpowiedzi do uzyskania oceny dostatecznej - 60%) * warunki dopuszczenia do zaliczenia - udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności) oraz każdorazowe przygotowywanie się do zajęć (możliwe dwa nieprzygotowania). |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Postęp pracy studentów sprawdzany jest na bieżąco podczas zajęć w ramach omawiania i analizy przypadków. Ostateczną formą sprawdzenia efektów kształcenia jest końcowy egzamin w formie testu. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - ekspozycja |
|
Metody dydaktyczne: | * metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny), * metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne, seminarium, dyskusja dydaktyczna), * metody eksponujące (film, ekspozycja, pokaz), * metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia laboratoryjne, rachunkowe, produkcyjne, metoda projektów, symulacja) |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w zajęciach: wykład z elementami konwersatorium – 30 h Praca własna studenta: * przygotowanie do zajęć - 5 h * przygotowanie do egzaminu – 30 h * lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 25 h w sumie: 90 h = 3 pkt ECTS |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | --- |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
1.Istota marketingu. Współczesny marketing 2.Otoczenie i rynki organizacji 3.Produkty i usługi. Kształtowanie oferty organizacji 4.Opakowania i wzrost ich znaczenia we współczesnym marketingu. 5.Ceny i strategie cenowe 6.Marka. Tworzenie silnych marek 7.Zarządzanie wizerunkiem organizacji 8.Pozycjonowanie w marketingu 9.Marketing relacji 10.Marketing doświadczeń 11.Komunikacja marketingowa masowa 12.Komunikacja marketingowa osobista 13.Postmarketing |
|
Pełny opis: |
1.Istota marketingu. Współczesny marketing 2.Otoczenie i rynki organizacji 3.Produkty i usługi. Kształtowanie oferty organizacji 4.Opakowania i wzrost ich znaczenia we współczesnym marketingu. 5.Ceny i strategie cenowe 6.Marka. Tworzenie silnych marek 7.Zarządzanie wizerunkiem organizacji 8.Pozycjonowanie w marketingu 9.Marketing relacji 10.Marketing doświadczeń 11.Komunikacja marketingowa masowa 12.Komunikacja marketingowa osobista 13.Postmarketing Realizacja zajęć w oparciu o kompetencje zdobyte w ramach projektu „Wsparcie proinnowacyjnego rozwoju pracowników dydaktycznych Instytutów Kultury i Spraw Publicznych UJ”. Zajęcia będą realizowane w oparciu o (1) innowacyjne metody dydaktyczne, w tym: oparte o nauczanie problemowe (problem-based learning), design-thinking, metody tutoringu akademickiego oraz z wykorzystaniem metod wsparcia procesów kreowania i dzielenia się wiedzą; (2) w zakresie umiejętności informatycznych, w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, w tym: analizy studium przypadku ilustrujących omawiane zagadnienia, wykorzystanie narzędzi informatycznych (w tym nauczanie na odległość, aplikacje mobilne, narzędzia do prezentacji i wizualizacji danych); (3) innowacyjne metody zarządzania informacją, w tym: profesjonalnego opracowania i zarządzania informacją, big data oraz data mining. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kotler P., K. L. Keller., Marketing, Poznań 2018. Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Warszawa 2001. Sutherland J., D. Canwell, Klucz do marketingu. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, Warszawa 2008. Blythe J., Komunikacja marketingowa, Warszawa 2002. Schmitt B, A. Simonson, Estetyka w marketingu, Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Kraków 1997. Kall J. i in., Zarządzanie marką, Kraków 2006. Skowronek I., Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Warszawa 2012. Stewart B., Projektowanie opakowań, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca Barlow J., Stewart P., Markowa obsługa klientów, Warszawa 2014. Rutkowski I. P., Strategie produktu, Warszawa 2011. Zaltman G., L. Zaltman, Metafora w marketingu, Poznań 2010. Lotko A. Marketing wobec ponowoczesności, Warszawa 2013. Hulten B. i in., Marketing sensoryczny, Warszawa 2011. Boguszewicz-Kreft M., Marketing doświadczeń, Warszawa 2013. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.