Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady [WSM.IASP-LD49] Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady [WSM.IASP-LD49]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [19/20L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 37
Rynek Główny 34 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Gabryś, Paweł Laidler
Literatura:

Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny 1867. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2016.

Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny z 1982 roku. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2017.

Paweł Laidler, Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przewodnik. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.

James Madison, Alexander Hamilton, John Jay, The Federalist Papers. Penguin Books, Nowy Jork 2012.

Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki z roku 1787 oraz kanadyjskie akty konstytucyjne

Zakres tematów:

Analiza tekstów źródłowych; Analiza tekstów prawniczych; Komparatystyka konstytucyjna; Debata między studentami dotycząca zagadnień konstytucyjnych.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia przedmiotowe

Metody i kryteria oceniania:

Podczas ćwiczeń studenci będą analizować teksty i uczestniczyć w dyskusji. Formalne zaliczenie będzie oparte na dwóch elementach: ocenie aktywności studentów podczas ćwiczeń oraz ocenie projektu przygotowanego przez studentów, którzy będą mieli za zadanie dobrać się w pary i przedstawić ustną prezentację polegającą na argumentowaniu konkretnych zagadnień związanych z amerykańskim i kanadyjskim konstytucjonalizmem w formie debaty. Studenci będą mieć przydzieloną rolę w debacie i ich zadaniem będzie dyskusja z osobą, która będzie przedstawiała kontrargumentację.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b