Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady [WSM.IASP-LD49]
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady [WSM.IASP-LD49] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [19/20L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marcin Gabryś, Paweł Laidler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny 1867. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2016. Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny z 1982 roku. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2017. Paweł Laidler, Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przewodnik. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007. James Madison, Alexander Hamilton, John Jay, The Federalist Papers. Penguin Books, Nowy Jork 2012. Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki z roku 1787 oraz kanadyjskie akty konstytucyjne |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Analiza tekstów źródłowych; Analiza tekstów prawniczych; Komparatystyka konstytucyjna; Debata między studentami dotycząca zagadnień konstytucyjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza tekstów, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia przedmiotowe |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas ćwiczeń studenci będą analizować teksty i uczestniczyć w dyskusji. Formalne zaliczenie będzie oparte na dwóch elementach: ocenie aktywności studentów podczas ćwiczeń oraz ocenie projektu przygotowanego przez studentów, którzy będą mieli za zadanie dobrać się w pary i przedstawić ustną prezentację polegającą na argumentowaniu konkretnych zagadnień związanych z amerykańskim i kanadyjskim konstytucjonalizmem w formie debaty. Studenci będą mieć przydzieloną rolę w debacie i ich zadaniem będzie dyskusja z osobą, która będzie przedstawiała kontrargumentację. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.