Makroekonomia [WZ.IEZ-EKs/IV2/M]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Makroekonomia [WZ.IEZ-EKs/IV2/M] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [20/21L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Judyta Lubacha | ||||||||||||||||||
Literatura: |
The Core Team, 2017. The Economy, Economics for a changing world. Oxford. Dostępna online: http://www.core-econ.org/project/core-the-economy/ Łopatka, A., 2014. Produkt Krajowy Brutto i jego współczesna krytyka. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 819 Wyżnikiewicz, B. 2017. Produkt krajowy brutto jako przedmiot krytyki. Wiadomości Statystyczne 3 (670) Drozdowicz-Bieć, M., 2012. Cykle i Wskaźniki Koniunktury. Warszawa: Wydawnictwo Poltext. Shiller, R. J., Akerlof, G. A., 2010. Zwierzęce instynkty. Warszawa: StudioEMKA. Sen A., 2000. Nierówności. Dalsze rozważania, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków. Stiglitz, J. E. 2015. Cena nierówności. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Atkinson A. B., 2017. Nierówności. Co da się zrobić? Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej. Popkiewicz, M. 2016. Świat na rozdrożu. Katowice: Wydawnictwo Sonia Draga Popkiewicz, M., Kardaś A., Malinowski, Sz. 2019. Nauka o klimacie. Katowice: Wydawnictwo Sonia Draga Prandecki K. 2014. Perspektywy ograniczenia konsumpcji zasobów naturalnych do 2050 r., w: B. Galwas, B. Wyżnikiewicz (red.), Czy kryzys światowych zasobów?, Komitet Prognoz "Polska 2000 Plus" przy Prezydium PAN, Warszawa. Uzupełniająca: Stevenson, Betsey, and Justin Wolfers. 2008. ‘Economic growth and subjective well-being: Reassessing the Easterlin paradox’. Brookings Papers on Economic Activity: pp. 1–87. Easterlin, Richard A. 1973. “Does Money Buy Happiness?” The Public Interest30: 3–10 Matz SC., Gladstone JJ., Stillwell D. 2016. Money buys happiness when spending fits our personality. Psychological science 27 (5), 715-725 Varoufakis, J. 2015. Globalny Minotaur. Warszawa: PWN Goodwin, Neva, Julie A. Nelson, and Jonathan Harris. 2009. Macroeconomics in Context. London: M.E. Sharpe. Krugman, P., Wells, R., 2012. Makroekonomia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Mankiw, N. G., Taylor, M. P., 2016. Makroekonomia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Mankiw, N. G., Taylor, M. P., 2016. Makroekonomia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wielkości makroekonomiczne Miary alternatywne dla PKB Cykle koniunkturalne Zwierzęce instynkty – perspektywa psychologiczna w ekonomii Ekonomia środowiska naturalnego Nierówności |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• metody podające – prezentacja multimedialna • metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna • metody praktyczne - ćwiczenia rachunkowe, analiza tekstu, analiza danych |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania w NAUCZANIU STACJONARNYM Na zaliczenie składają się - zadanie zaliczeniowe z analizy danych 50% (25 pkt), do wykonania w parach (konieczność przesłania przez platformę Pegaz, do dwóch tygodni po zakończeniu zajęć) - sprawdziany z lektur 50% (25 pkt) - pytania otwarte do zadanych lektur (w trakcie wskazanych zajęć) Dodatkowo można uzyskać 5% za każdą aktywność (maksymalnie 10%, 5 pkt) Skala ocen 0-50% - niezdane 51-60% - 3 61-70% - 3,5 71-80% - 4 81-90% - 4,5 91-100% - 5 Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecność bez podania przyczyny. Aby zaliczyć ćwiczenia konieczne jest uzyskanie 51% (25,5pkt) i więcej punktów łącznie z wszystkich form zaliczeń. Metody i kryteria oceniania w NAUCZANIU ZDALNYM w związku z COVID-19 Zajęcia będą odbywać się za pośrednictwem platformy TEAMS. Po rozpoczęciu semestru zostaną Państwo dołączeni do odpowiedniego zespołu. Ponadto platforma PEGAZ stanowi drugi oficjalny kanał kontaktu i przekazywania wszystkich materiałów do ćwiczeń. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Obecność będzie sprawdzana podczas zajęć synchronicznych na platformie TEAMS. Na zaliczenie składają się - zadanie zaliczeniowe z analizy danych 50% (25 pkt), do wykonania w parach - konieczność przesłania przez platformę PEGAZ, do dwóch tygodni po zakończeniu zajęć - sprawdziany z lektur 50% (25 pkt) - pytania otwarte do zadanych lektur, trakcie wskazanych zajęć, do wypełnienia na platformie PEGAZ Dodatkowo można uzyskać 5% za każdą aktywność (maksymalnie 10%, 5 pkt) Skala ocen 0-50% - niezdane 51-60% - 3 61-70% - 3,5 71-80% - 4 81-90% - 4,5 91-100% - 5 Obecność na ćwiczeniach jest obowiązkowa. Dopuszczalne są dwie nieobecność bez podania przyczyny. Aby zaliczyć ćwiczenia konieczne jest uzyskanie 51% (25,5pkt) i więcej punktów łącznie z wszystkich form zaliczeń. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Rachunkowość i zarządzanie finansami, stacjonarne II stopnia, rok I, semestr II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.