Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do wiedzy o filmie [WZ.ISA-MO1-102.1/1] Semestr zimowy 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie do wiedzy o filmie [WZ.ISA-MO1-102.1/1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/2022 [21/22Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 2.110
III Kampus, budynek WZiKS jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Sebastian Jagielski
Zakres tematów:

1. Język filmu – podstawowe pojęcia

Lektura: P. Coates, Twarze i „twarzowość”, tłum. Z. Ziemann, „Kwartalnik Filmowy” 2013, nr 83-84, s. 6-35.

Filmy: Królowa Krystyna (1933), Obywatel Kane (1941), Persona (1966), Na wylot (1972), Tańczący jastrząb (1977), Niebezpieczne związki (1988), Spragnieni miłości (2000).

2. Sceny inicjalne

Filmy: Osiem i pół (1963), Lalka (1968), Trzecia część nocy (1971), Najważniejsze to kochać (1975), Panny z Wilka (1979), Sekrety i kłamstwa (1996), Przełamując fale (1996).

3. Autor w filmie

Lektura:

A. A. Laffay, Opowiadanie, świat, kino, tłum. S. Kowalski, „Pamiętnik Literacki” 1975, nr LXVI, z. 2, s. 175-209.

B. M. Haltof, O koncepcji autora w krytyce i teorii filmu, [w:] tenże, Autor i kino artystyczne. Przypadek Paula Coxa, Kraków 2001, s. 15-41.

C. J. Collet, Autor, tłum. T. Lubelski, „Kwartalnik Filmowy” 2007, nr 59, s. 18-23.

Filmy: Lampart (1962), Dziecko Rosemary (1968), Kobieta z prowincji (1984).

4. Forma i styl

Lektura:

A. M. Przylipiak, Kino stylu zerowego. 20 lat później, Sopot 2016, s. 81-150.

B. D. Bordwell, Tworzenie znaczenia, tłum. W. Godzic, [w:] Interpretacja dzieła filmowego. Antologia przekładów, (red.) W. Godzic, Kraków 1993, s. 13-18.

Filmy: Czarnoksiężnik z krainy Oz (1939), Spotkajmy się w St. Louis (1944).

5. Gatunek filmowy

Lektura:

A. D. Bordwell, K. Thompson, Gatunki filmowe, [w:] tychże, Film Art. Sztuka filmowa. Wprowadzenie, tłum. B. Rosińska, Warszawa 2010, s. 360-381.

B. T. Elsaesser, Opowieści wściekłości i wrzasku: uwagi o rodzinnym melodramacie, tłum. S. Bobowski, „Studia Filmoznawcze” 2008, nr 29, s. 11-39.

Filmy: Wszystko, na co niebo zezwala (1955), Bonnie i Clyde (1967), Daleko od nieba (2002).

Metody dydaktyczne:

wykład; analiza; dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność na zajęciach;

Egzamin pisemny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b