Zarządzanie strategiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.10IIn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie strategiczne |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2NO, zarządzanie mediami i reklamą,niestacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N KON
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin, 62 miejsc
Konwersatorium, 8 godzin, 62 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Plebańczyk, Agnieszka Szostak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Szostak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Cele kształcenia: | Celem modułu jest: • zapoznanie studentów z zagadnieniami zarządzania strategicznego, ze wskazaniem na złożoność i wieloaspektowość tej problematyki, • kształtowanie u studentów krytycznego podejścia do koncepcji zarządzania strategicznego • kształtowanie umiejętności wykorzystania przez studentów narzędzi z zakresu analizy strategicznej, • uświadomienie studentom konieczności i korzyści z systematycznego uzupełniania i uaktualniania wiedzy w tym zakresie. |
|
Efekty kształcenia: | Po zakończeniu kursu student o zna i rozumie znaczenie zasad, reguł, misji i celów organizacji kultury o ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji kultury o potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne i pisemne poświęcone zagadnieniom związanym z problematyką zarządzania, w tym potrafi podczas wystąpienia dokonać oryginalnej, krytycznej analizy różnych koncepcji i wypracować własne stanowisko normatywne. o potrafi przyjąć rolę moderatora dyskusji, w której prezentowane są różne poglądy, dbając o zachowanie wysokiego poziomu merytorycznego. |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Wykład - egzamin Ćwiczenia - różne formy zaliczenia ustalane przez prowadzących poszczególne grupy |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Praca studentów jest oceniana przez poszczególnych prowadzących. Kurs odbywa się w formie zajęć stacjonarnych oraz poprzez platformę Pegaz |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - prezentacja multimedialna |
|
Metody dydaktyczne: | konwersatorium, PBL |
|
Bilans punktów ECTS: | Wykład (30 g) – 1 ECTS Lektura tekstów obowiązkowych wraz z konsultacjami oraz przygotowanie prezentacji (30g) – 1 ECTS Przygotowanie się do zaliczenia końcowego – 60g – 2 ECTS |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści podstawowych |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Program zajęć jest skupiony wokół problematyki zarządzania strategicznego. W trakcie zostaną omówione i poddane krytycznej analizie wspólnie z uczestnikami klasyczne i współczesne podejścia do omawianych problemów. |
|
Pełny opis: |
W poruszanej problematyce znalazły się zagadnienia związane z klasycznym podejściem do zarządzania strategicznego, krytycznym do nich podejściem oraz współczesnym myśleniem strategicznym. Poszczególne tematy zostały zapisane w sposób szczegółowy w informacjach dot. konkretnych grup uczestników. |
|
Literatura: |
Literatura ogólna przedmiotu: Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff, Myślenie strategiczne. Jak zapewnić sobie przewagę w biznesie, polityce de Wit B., Meyer R., Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa 2007 Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non-profit w Polsce, Wolters Kluwer Warszawa 2010 Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, 2009 Grant Robert M., Współczesna analiza strategii, Warszawa 2011 Hofstede G., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2000 Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje , metody, Wyd. AE, Wrocław, 2007 Moszkowicz, M. (red.), Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005 Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007 Obłoj K., Pasja i dyscyplina strategii, Poltext, Warszawa 2010 Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 Radwan A., Plan i strategia w organizacjach pozarządowych [w:] Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, pod red. Ewy Bogacz – Wojtanowskiej i Sylwii Wrony Varbanova L., Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015 Stocki R., Prokopowicz P. Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu., Wolters Kluwer Warszawa 2012 W trakcie trwania poszczególnych bloków uczestnicy będą otrzymywali fragmenty studiów przypadków i nagrań wideo. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.