Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi [AD-PD]
Semestr letni 2019/2020
Warsztat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi [AD-PD] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [19/20L]
(zakończony)
Warsztat [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin lub zaliczenie | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Justyna Bugaj, Grzegorz Cebula, Andrzej Filip, Halina Grzymała-Moszczyńska, Iwona Maciejowska, Michał Nowakowski, Małgorzata Perdeus-Białek, Krzysztof Piotrowski, Laura Rabiej, Jerzy Rosiński, Anna Sajdak-Burska, Anna Szafrańska-Kopeć, Jacek Urbaniec | ||||||||||||||||
Literatura: |
Aktywne metody nauczania w szkole wyższej, red. M. Jaroszewska, D. Ekiert-Oldroyd, Wyd. Nakom, Poznań 2002. A. Sajdak, Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej. impuls, Kraków 2013. H.Fry, S.Ketteridge, S.Marshall, A Handbook for Teaching & Learning in Higher Education. Enhancing Academic Practice, 2nd edtion, Kogan Page, London and Sterling VA, 1999 i kolejne wydania W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004 Jak kształcić studentów chemii i kierunków pokrewnych? Podręcznik nauczyciela akademickiego. red. I.Maciejowska, Wydział Chemii UJ, Kraków 2008 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
• Komunikacja interpersonalna • Praca grupowa • Zdalne nauczanie na UJ – możliwości i projektowanie aktywności • Student Centred Learning • Motywowanie studentów • Dylematy etyczne w pracy nauczyciela akademickiego • Relacje mistrz-uczeń: mentoring-coaching-tutoring • Efekty uczenia się, projektowanie kursu • Metody kształcenia (w tym metody aktywizujące) • Problem Based Learning • Ocenianie/ewaluacja wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta • Osoba z niepełnosprawnością w grupie studenckiej - zadania dla nauczyciela • Wielokulturowość w sytuacji edukacyjnej • Ścieżki rozwoju nauczyciela akademickiego |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykłady, refleksja nad własnym doświadczeniem, metody aktywizujące: metoda przypadku, dyskusja, metoda ról, praca grupowa, poker kryterialny |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- esej na wybrany temat z zakresu kursu - aktywność na platformie zdalnego nauczania Obecność i aktywność , w tym wykonanie zadania na platformie zdalnego nauczania (obecność na minimum 22 godzinach zajęć) oraz pozytywna ocena eseju (ocena wystawiana na życzenie doktoranta, w innym przypadku – zaliczenie). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
kontynuacja kursu w formie zdalnej od 6 maja 2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.