Zarządzanie strategiczne [WZ.IK-4.0-B.10IIs]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Zarządzanie strategiczne [WZ.IK-4.0-B.10IIs] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [20/21L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Plebańczyk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff, Myślenie strategiczne. Jak zapewnić sobie przewagę w biznesie, polityce de Wit B., Meyer R., Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa 2007 Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non-profit w Polsce, Wolters Kluwer Warszawa 2010 Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, 2009 Grant Robert M., Współczesna analiza strategii, Warszawa 2011 Hofstede G., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2000 Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje , metody, Wyd. AE, Wrocław, 2007 Moszkowicz, M. (red.), Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005 Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007 Obłoj K., Pasja i dyscyplina strategii, Poltext, Warszawa 2010 Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011 Radwan A., Plan i strategia w organizacjach pozarządowych [w:] Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, pod red. Ewy Bogacz – Wojtanowskiej i Sylwii Wrony Varbanova L., Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015 Stocki R., Prokopowicz P. Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu., Wolters Kluwer Warszawa 2012 W trakcie trwania poszczególnych bloków uczestnicy będą otrzymywali fragmenty studiów przypadków i nagrań wideo. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie, kultura organizacyjna i kształtowanie się tożsamości organizacji Potencjał strategiczny organizacji Misja, wizja, cele strategiczne Analiza środowiska firmy. Segmentacja otoczenia - Makrootoczenie. Mikrootoczenie. Budowanie pozycji konkurencyjnej Strategie. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza tekstów, dyskusja, praca w grupie, omawianie case'ów |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aby uzyskać zaliczenie z przedmiotu uczestnik powinien wykazać się zaangażowaniem w pracę grup, aktywnością w pracy indywidualnej, umiejętnością poszukiwania źródeł dotyczących omawianych problemów oraz dobrym jakościowo materiałem przygotowywanym indywidualnie. Ocena końcowa wynika z ocen cząstkowych wystawianych przez uczestników kursu oraz prowadzącego. Brak oceny z ćwiczeń oznacza niedopuszczenie do egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.