Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi [AD-PD] Semestr zimowy 2020/2021
Warsztat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy dydaktyki akademickiej - warsztaty Ars Docendi [AD-PD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [20/21Z] (zakończony)
Warsztat [WAR], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 16:00 - 19:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Egzamin lub zaliczenie
Prowadzący: Justyna Bugaj, Grzegorz Cebula, Anna Dyląg, Andrzej Filip, Halina Grzymała-Moszczyńska, Iwona Maciejowska, Michał Nowakowski, Małgorzata Perdeus-Białek, Krzysztof Piotrowski, Anna Sajdak-Burska, Anna Szafrańska-Kopeć, Jacek Urbaniec
Literatura:

Aktywne metody nauczania w szkole wyższej, red. M. Jaroszewska, D. Ekiert-Oldroyd, Wyd. Nakom, Poznań 2002.

A. Sajdak, Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej. impuls, Kraków 2013.

H.Fry, S.Ketteridge, S.Marshall, A Handbook for Teaching & Learning in Higher Education. Enhancing Academic Practice, 2nd edtion, Kogan Page, London and Sterling VA, 1999 i kolejne wydania

W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, red. D. Skulicz, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004

Jak kształcić studentów chemii i kierunków pokrewnych? Podręcznik nauczyciela akademickiego. red. I.Maciejowska, Wydział Chemii UJ, Kraków 2008

Zakres tematów:

• Komunikacja interpersonalna

• Praca grupowa

• Zdalne nauczanie na UJ – możliwości i projektowanie aktywności

• Student Centred Learning

• Motywowanie studentów

• Dylematy etyczne w pracy nauczyciela akademickiego

• Relacje mistrz-uczeń: mentoring-coaching-tutoring

• Efekty uczenia się, projektowanie kursu

• Metody kształcenia (w tym metody aktywizujące)

• Problem Based Learning

• Ocenianie/ewaluacja wiedzy, umiejętności i kompetencji studenta

• Osoba z niepełnosprawnością w grupie studenckiej - zadania dla nauczyciela

• Wielokulturowość w sytuacji edukacyjnej

• Ścieżki rozwoju nauczyciela akademickiego

Metody dydaktyczne:

wykłady, refleksja nad własnym doświadczeniem, metody aktywizujące: metoda przypadku, dyskusja, metoda ról, praca grupowa, poker kryterialny

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i aktywność , w tym wykonanie zadania na platformie zdalnego nauczania (obecność na minimum 24 godzinach zajęć) oraz pozytywna ocena eseju (ocena wystawiana na życzenie uczestnika, w innym przypadku – zaliczenie).

Uwagi:

Zajęcia prowadzone w trybie zdalnym

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b